Monday, 29. April 2024.
Unsko-sanski kanton 10° C Broken Clouds
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

3. Juna. 2016. USK
Amarildo Mulić: U brendiranje Une mora se uključiti šira društvena zajednica

Postepeno vraćamo sjaj Una regati iako smo prošle, a izgleda i ove godine prepušteni sami sebi i moramo organizirati ovu manifestaciju bez financijske i svake druge podrške

Na Drugom zasjedanju Bihaćke Kreativne Republike, u panel diskusiji o brendiranju gradova i turističkih destinacija, učestvovat će i Amarildo Mulić, direktor Nacionalnog parka Una. U razgovoru za Media Marketing iznio je svoja razmišljanja o brendiranju uopće, brendiranju Une i Bihaća i najavio ovogodišnju Una regate.

Media Marketing: Kao direktor Nacionalnog parka UNA, Vaš je zadatak da čuvate i uvećavate vrijednost brenda Una i predjela kroz koje protiče. Kolika je ta vrijednost i može li se ona uopšte procijeniti ?

Amarildo Mulić: Vrijednost prirodnih dobara, prirode općenito, po meni nije procjenjiva i mjerljiva. Kaže se da je život neprocjenjiv, a Una je za nas u ovom dijelu BIH život, jedan poseban osjećaj i odnos prema ovoj smaragdnoj rijeci, način života ovdašnjih ljudi uz Unu i njene pritoke. Koliko god ta dobra i Unu štitimo, to nije dovoljno jer čovjek nije zaslužan za njenu ljepotu, a nedovoljno je i iskorištavamo za razne dobrobiti koje nam nudi i često ih ne vidimo. Od uspostave Nacionalnog parka Una čini mi se da svi „bolje vidimo“ i imamo viziju za nešto puno veće.

Naš osnovni cilj i primarna zadaća kao upravitelja zaštićenim područjem NP Una svakao je očuvanje prirodnih, ali i kulturnih vrijednosti u parku, kao i tradicije ovog kraja i svih ostalih društvenih tokova. Međutim, iako propisima i planskim dokumentima imamo određene nadležnosti i zadatke koje provodimo u području kojim upravljamo u određenim geografskim granicama, svakako da nam je namjera i vizija da djelujemo i puno šire od tog obuhvata duž cijelog toka rijeke Une, odnosno cijelog njenog sliva. Tu posebno mislim na zadnjih pet godina stečena iskustva i znanja koja možemo prenijeti vlastima i administraciji u lokalnoj zajednici u smislu davanja smjernica za proglašenje i zaštitu pojedinih vrijednosti u USK-a. U tom okviru imamo dosta prostora za ekonomski prosperitet u sektorima koji su prihvatljivi u oblasti zaštite prirode. Zar to nije ispravan i logičan put, izgradnja „zelene industrije“ od dobara koje nam je Bog dao. Tu su, a slabo ih iskorištavamo?! Po meni je to jedan prirodan i logičan slijed stvari nakon uspostave NP Una te moderan i u svijetu provjeren pristup upravljanju dobrima kojima raspolažemo, kako u smislu zaštite tako i ekonomskom razvoju područja sa akcentom na održivi turizam. Sasvim je neprihvatljivo i po meni nemoguće pozitivno djelovati u području NP Una, a da se pri tome ti pozitivni efekti ne prenose van ovog područja obzirom na trendove u svijetu, važnost zaštite prirode i činjenicu da su netaknuta prirodna dobra globalno sve više tražena na turističkom tržištu i po statističkim podacima sve više posjećene takve destinacije. Uostalom, u susjedstvu imamo NP Plitvička jezera kao zoran primjer. Samim proglašenjem Nacionalnog parka Una udareni su temelji nečemu što ima sve predispozicije da postane dobar turistički brand, naravno uz pretpostavku da se upravlja na adekvatan način jer želimo i mora da bude brand i u onom zaštitarskom smislu, koliko god to u praksi i procesu brendiranja možda nije uobičajeno. Želimo da u budućnosti budemo prepoznati kao Park koji je poznat po tome kako balansira između zaštite i razvoja na održiv način stavljajući u prvi plan prirodu i zaštitu sveukupnog biodiverziteta. Smatram da se takav pristup u svijetu valorizuje pa samim tim ima uticaja na brendiranje cjelokupnog parka, kao i određenih prirodnih vrijednosti unutar njega i sadržaja koje imamo u ponudi ili ih stvaramo.

Media Marketing: Na Bihaćkoj kreativnoj Republici učestvujete u panel diskusiji o Brendiranju u turizmu. Da li postoje planovi da se Una brendira, da se Bihać brendira, da se cijeli kanton definira kao jedan brend?

Amarildo Mulić: Već sam se kroz prethodno pitanje dotakao stvari koje se tiču i ovog pitanja, a kada govorimo o Uni, njeno brendiranje kao prirodne vrijednosti mora uvijek biti usko vezano za zaštitu sami tim se tako treba postaviti i pristupiti u markentiškom smislu, bez obzira da li je neki dio Une institucionalno stavljen pod zaštitu ili ne, poput NP Una. Vaše pitanje kao stručnjaka u marketingu sasvim je ispravno i opravdano postavljeno i navodi na određene ideje koje se trebaju postepeno realizirati i tiču se brendiranja užeg (Bihać i dr. općine) i šireg područja (USK kao cjelina). Za tako nešto se moraju ispuniti određeni uvjeti i stvoriti i povezati turistička ponuda, a za što na žalost ne možemo reći da je na adekvatnom nivou kada govorimo o širem području, odnosno Unsko sanskom kantonu. Smatram da je potrebno povezati i podići na višu razinu postojeću ponudu i ujedno raditi na stvaranju nove ponude u turizmu i svim djelatnostima koji se uz njega vezuju da bi se, nakon toga, pristupilo promociji i brendiranju cjelokupnog teritorija i svega onoga što u njemu postoji kao ponuda u turizmu ili nekom drugom sektoru.

Da bi se Una brendirala mora se uključiti šira društvena zajednica, općine kroz koje protiče Una i ostale institucije na višim nivoima jer Una u svom 214 kilometara dugom toku toku, od izvora do ušća, ima različite odlike, prirodne osobine i raznolik biodiverzitet pa bi se vjerovatno i njeno brendiranje vodilo njenom osobitošću i raznolikošću, jer Una je jedna i jedina.

Brendiranje turističke ponude u gradovima i općinama u FBIH, pa tako i grada Bihaća, vrlo je teško predvidjeti i planirati obzirom na propise koji se tiču turističkih djelatnosti i turističkih zajednica, a koje su postojale ili su trenutno na snazi. Ukidanjem turističkih zajednica na nivou općina i zadržavanjem kantonalnih nije unaprijeđen turizam u Federaciji BIH. Izostavljene su zajednice koje bi na ovom nivou sistematski radile na promociji turizma i stvaranju, u našem slučaju, grada Bihaća kao brenda. TZ USK u sistemu organizacije kakva postoji i kapacitetima koje posjeduje ne može odgovoriti svim zahtjevima u složenom procesu kreiranja i stvaranja turističke ponude bez postojanja organizacija koje se osmišljavanjem i provođenjem ovakvih aktivnosti bave na nižem nivou, posebno ako se uzme u obzir stanje u turizmu i situacija kakva je trenutno u ovoj oblasti. Pozitivni pomaci i trend porasta u ovoj oblasti i nisu značajni ako uzmemo u obzir kakve mogućnosti imamo za razvoj turizma. Iako određena opravdanja za takvu situciju postoje više je razloga za koje nemamo utemeljeno opravdanje.

Media Marketing: Koliko se u Bihaću i Kantonu računa na turizam u razvojnim planovima i koliko bi uspješno brendiranje Une doprinijelo povećanju prihoda od turizma?

Amarildo Mulić: Obzirom da sam i po vokaciji stručna osoba u oblasti turizma, kroz svoj cijeli radni i životni vijek sam direktno ili indirektno bio vezan za tu branšu i uvijek nastojao dati puni doprinos razvoju turizma ovog kraja. Određeni razvojni planovi postoje, a neke bi bilo dobro pripremiti ili postojeće revidirati, ali ne smatram da najveći problem leži u nepostojanju ili lošoj kvaliteti određenih planskih dokumenata i onda kad ih nema već u lošem i neiskrenom pristupu, nedovoljnoj uključenosti, često neznanju i neiskustvu pri izvršavanju planiranih zadaća, a rekao bih i nedostatku volje i iskrene želje da svi uključeni u proces razvoja i nadogradnje turističke ponude daju svoj maksimum. Problem leži i u nepostojanju vizije kod rukovodioca kao odgovornih osoba i svih ostalih koji trebaju doprinositi razvoju turizma, a isto tako i zaštiti prirode. Jednostavno treba imati viziju, prenijeti je u sve te dokumente i propise, te uspješno implementirati u praksi i na terenu, dakle realizirati. Kada je NP Una u pitanju, prirodne ljepote i ponuda koju imamo, često imam običaj definisati viziju u našem slučaju kao „raznolik skup proizvoda izvrsnosti“.

Od vizije pojedinca ili više osoba ovisi svaki plan, namjera i izvršenje određene aktivnosti pa tako i u organizaciji prostora kojim upravljamo. Nemamo svi istu viziju kada je u pitanju očuvanje i ujedno iskoristivost potencijala rijeke Une i okolnog područja za razne dobrobiti. Ja sam lično i profesionalno za zaštitu rijeke Une, ali i za održivi razvoj pod uvjetom da taj ekonomski razvoj (turizam pretežno) počiva na načelima zaštite prirode i kreće se u okvirima zaštite. Pristup kojim se marginalizira zaštita kada je Una u pitanju, ne smatram da je vizija.

Media Marketing: Una regata je važan dio brenda rijeke Une. Šta biste pored prirodnih ljepota i regate mogli još dodati ovom brendu kao vrijednost?

Amarildo Mulić: Una regata je svakako važan dio brenda Une jer se radi o manifestaciji koja ima tradiciju i u petom je desetljeću postojanja, prošla je različite faze, od čisto sportske manifestacije koju su pretežno činili sportisti-kajakaši i lađari, zaljubljenici u Unu, do današnjih dana kada je ova manifestacija više turističkog karaktera. Uključivanjem novih plovila poput raft čamaca dala se mogućnost i ostalima da učestvuju u čarima Une tokom regate, a slijedom događanja godinama ovaj događaj je i obogaćivan raznim kulturnim i sportskim sadržajima te je vremenom poprimila i međunarodni karakter i postala dio Uninog brenda. Doživjela je svoj vrhunac, nakon toga i pad u smislu organizacije i broja učesnika te je kao takva dodjeljena u organizaciju NP Una 2014. godine. Smatram da postepeno vraćamo sjaj Una regati iako smo prošle, a izgleda i ove godine, prpušteni sami sebi i moramo organizirati ovu manifestaciju bez financijske i svake druge podrške.

Naravno da Una regata ne treba biti i nije jedini događaj koji se vezuje uz Unu i Nacionalni park Una. Od samih početaka uspostave područja svjesni smo važnosti pridavanja značaja raznim kulturnim i sportskim događajima koji se održavaju u području NP Una ali i onih koji se vezuju za događaje i lokalitete van Parka i koje također podržavamo. Manifestacije koje su se održavale i prije NP Una pokušavamo kao suorganizatori i sponzori sa raznim nevladinim organizacijma dodatno obogatiti, a neke su pod okriljem NP Una i novonastale u proteklom periodu i prerastaju u traicionalne. Svakako je važno naglasiti suradnju sa Unskim smaragdima-Društvo za stvaranje kulture čuvanja i zaštite rijeke Une koje postoji već dvadeset šest godina i radi na ekološkom obrazovanju djece i odraslih, te podiže ekološku svijest na viši nivo. Kako bismo stvarali raznolikost i izvrsnost u NP Una, nastojimo podržavati i manifestacije koje promovišu tradicionalne, kao i neke sadržaje i aktivnosti poput kajaka i raftinga, mušičarenja, brdskog biciklizma, konjičkog sporta i drugih.

Uz Unu svakako moramo vezati i Unsku prugu, obzirom na njeno trenutno stanje i zapuštenost jer našom vizijom ovu prugu treba oživjeti stavljanjem u stalnu turističku ponudu, a ne samo povremenom upotrebom od nekoliko puta tokom godine. Tradicionalna manifestacija Rotary voz/vlak Smaragdnom dolinom rijeke Une je događaj kojim se želi pokazati važnost i zatomljeni potencijal ove pruge za turizam, NP Una i Unu, kao i privredu ovog kraja općenito.

Media Marketing: Kada je regata ove godine i možete li najaviti neke novosti?

Amarildo Mulić: 44. Internacionalna Una regata ove godine će se održati od 28. do 31. jula 2016. godine.

Pokušaćemo uvesti neke manje izmjene i novine u programu regate i ove godine smo puno ranije krenuli sa pripremama kao i objavljivanjem programa. Naša namjera da od ove i svake naredne regate imamo koncert nekog poznatog benda ili muzičke zvijezde koji će privući više posjetitelja na manifestaciju. Ove godine ostvarila se ova namjera dogovorom oko uklapanja termina koncerta Bijelog dugmeta koje ove godine ima svjetsku turneju, a koncert ovog mega popularnog rock benda održat će se pretposljednjeg dana Una regate u Bihaću na stadionu NK Jedinstvo podno Borića.

Sukladno našim financijskim mogućnostima i svim ostalim kapacitetima ovu manifestaciju iz godine u godinu namjeravamo izdizati na jedan viši nivo u svakom smislu sa akcentom na njenoj međunarodnoj promociji pa samim tim i rijeke Une, te Nacionalnog parka Una.

ZADNJE VIJESTI IZ USK

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 775 168
F: (+387) 037 775 159
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision