Monday, 3. October 2022.
Unsko-sanski kanton 13° C Light Rain
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

21. Aprila. 2022. Zanimljivosti
Za šljive svi znamo, ali ovo južno voće može biti efikasniji diuretik

Pored savjeta o unosu više vlakana i vode, postoje i dokazani tradicionalni načini za liječenje zatvora pomoću šljiva, a sada se pridružila još jedna prirodna pomoć za varenje.

Iako mnogi znaju za dobrobit kivija kao voća, preovladava mišljenje da se njegove moći prirodnog pomagača digestivnog sistema često zanemaruju u korist drugih načina za pomoć varenju.

Kivi se smatra supervoćem – pun je antioksidanata, vitamina C, kalijuma, folata, polifenola (fenolne kiseline) i vlakana i dobar je izvor vitamina E. Kivi takođe poboljšava varenje nekoliko uobičajenih proteina iz hrane, uključujući i čvrste za varenje proteina kazein / natrijum kazeinat (mliječni protein) i protein goveđeg mišića, a za to je zaslužna njegova glavna komponenta – aktinidin, enzim koji razlaže proteine u aminokiseline.

Kivi takođe ublažava zatvor tako što omekšava stolicu.

Sprovedeno je nekoliko studija o njegovom laksativnom dejstvu – jedna na grupi od 33 kineska pacijenta sa hroničnim zatvorom, dok je druga studija obuhvatila 38 starijih ljudi.

U obe studije, pacijenti su dobijali dva kivija dnevno. Studija na kineskim pacijentima otkrila je da konzumiranje voća kivija povećava spontano pražnjenje crijeva kod većine pacijenata.

Takođe je došlo do poboljšanja vremena prolaska sadržaja kroz debelo crijevo i rektalnog osjećaja potrebe za pražnjenjem. Pored toga, mnogi pacijenti su iskusili smanjenu zabrinjavajuću opstipaciju i broj dana kada su uzimali laksative, i povećano zadovoljstvo navikama pražnjenja crijeva.

Studija na starijim pacijentima pokazala je da redovna konzumacija kivija dovodi do obilnije i mekše stolice i češćeg pražnjenja crijeva.

Pored aktinidina, laksativni efekat stimulišu i druge komponente u kiviju, kao što su neprobavljivi oligosaharidi (složeni ugljeni hidrati koji deluju kao prebiotički agensi) i vlakna. Osim toga, kivi ima sposobnost da spriječi oštećenje DNK, a poznato je da je oksidativni stres sa svojim efektima na DNK faktor rizika za rak debelog crijeva.

Oksidativni stres se obično javlja tokom upotrebe kiseonika u ćelijama za stvaranje energije. Ponekad nestabilni molekul kiseonika sa najmanje jednim neuparenim elektronom greškom “pobjegne”. To je slobodni radikal i ako ga antioksidans ne neutrališe, može se vezati za drugi molekul da bi odvojio svoje elektrone da bi postao stabilan. Jednostavno rečeno, slobodni radikali će oštetiti ili uništiti ćelijske zidove i poremetiti DNK obrasce.

Nažalost, današnji način života i zagađeno okruženje u velikoj mjeri doprinose oksidativnom stresu i dramatično povećavaju broj slobodnih radikala koje tijelo stvara.

Zadržavanje slobodnih radikala

Oksidativni stres posebno utiče na digestivni trakt, posebno kada se proteini ne vare pravilno i akumuliraju toksini. Kivi može pomoći u zadržavanju slobodnih radikala jer je bogat izvor fenolnih kiselina, vrste fitokemikalija koje se nazivaju polifenoli. Polifenoli djeluju kao antioksidansi u tijelu.

Čak je i istraživanje britanskog istraživačkog instituta Rovett 2001. pokazalo da je ekstrakt kivija moćniji od rastvora vitamina C u zaštiti DNK od efekata oksidativnog stresa, a takođe pomaže u popravljanju oštećene DNK. Naučna otkrića su takođe pokazala da se antioksidansi u plodu kivija posebno dobro metabolišu i apsorbuju u krvotok.

Ali, kao što je uobičajeno sa voćem, većina antioksidanata se nalazi u kori, a kora kivija, dlakava i žilava, iako hranljiva, nije privlačna za jelo. Osim toga, ne zaboravite da kora voća ne bi trebalo da sadrži pesticide, pa ako jedete voće sa korom, neka to bude voće koje je uzgojeno daleko od urbanog zagađenja. Ako vam takvo voće nije dostupno, bolje ogulite koru jer bi šteta od pesticida od nje bila veća od antioksidativne koristi.

Ali nemojte se obeshrabriti. Oljušteno voće takođe ima nemjerljivu korist i zato ga treba jesti svaki dan. Dakle, još jedan dodatni podsticaj za jedenje kivija je njegovo blagotvorno dejstvo na varenje. Kivi je novootkriveni prebiotik, što znači da sadrži neprobavljive supstance koje hrane dobre bakterije u crijevima.

Naučnici su otkrili da je efikasniji od prebiotičkog inulina u promovisanju adhezije važnih dobrih bakterija Lactobacillus rhamnosus na epitelne ćelije crijeva.

ZADNJE VIJESTI IZ Zanimljivosti

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 775 168
F: (+387) 037 775 159
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision