Konzorcijum Logistika BiH kao najorganizovanija zajednica prijevoznika u BiH nastavlja s realizacijom svoje agende iz postavljenih zahjeva koje su usaglasili s obje entitetske vlade, Vijećem ministara BiH, ali i svim drugim nadležnim instancama. Tako Konzorcijum, nakon jednoglasno usvojenog zaključka na posljednjoj sjednici Vlade FBiH, kojim je federalnog premijera Nermina Nikšića ovlastila da uputi inicijative Vijeću ministara BiH i kojim je, zapravo, data podrška za rješavanje aktuelnih zahtjeva domaćih prijevoznika u međunarodnom transportu, u potpunosti ima usaglašene zahtjeve kada je riječ o realizaciji njihovih zahtjeva.Protok roba
Potvrdio je to u razgovoru za „Dnevni avaz“ Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcijuma, kazavši nam i da su sa svim inspekcijskim službama u oba entiteta i Brčko distriktu BiH, kao i u koordinaciji s ministrom za vanjsku trgovinu i ekonomske odnose Stašom Košarcem i drugim tijelima dogovorili draft koji će 18. septembra zvanično biti potpisan, a koji vodi ka cilju ubrzavanja protoka samih roba i smanjenja zadržavanja na graničnim prijelazima.
– Evidentno je da smo kao prijevoznici iz BiH bili u potčinjenom položaju u odnosu na prijevoznike iz drugih zemalja Evropske unije i zato smo s Upravom za indirektno oporezivanje imali često dijalog o toj temi. Posredstvom UO UIO imat ćemo usaglašene te procedure, a naš zahtjev je vrlo jednostavan – prijevoznici iz BiH moraju imati iste uslove kao oni iz EU u BiH – rekao nam je Peulić.
Podsjetio je da će 10. septembra u Beogradu biti održan sastanak na kojem će prijevoznici zajedno s predstavnicima Evropske komisije te vlada država regiona i Turske definisati novi način provođenja Evropskog sporazuma o radu posada u međunarodnom cestovnom prometu (AETR).
Boravak vozača
– Dakle, mi smo u aprilu imali svoj prvi dijalog s Evropskom komisijom, koji je bio ozbiljan i konkretan, i gdje smo predstavili naš problem koji se odnosi na boravak naših vozača, a što smo povezali sa Sporazumom AETR. I, ono što smo dobili u nacrtima, svi mi od Bosfora do Une, jeste da ćemo imati iz Brisela „zeleno svjetlo“ da vozačima kao profesionalcima koji su zaposleni u transportnim kompanijama BiH konačno bude priznat taj status van granica BiH, da EU, odnosno EK koja je potpisnica sporazuma s BiH uvaži te činjenice. Na taj način ćemo imati 2160 sati mogućnost dnevnih i sedmičnih odmora u EU – naglasio je Peulić. Primjena novih pravila, nakon potvrde u Beogradu, trebala bi otpočeti već od 1. oktobra.


S nedavno održanih protesta. Facebook
Podsjetimo, bh. prijevoznici su zbog gorućih problema na koje su godinama ukazivali početkom sedmice bili blokirali sve carinske terminale i prilazne ceste gradovima te zaustavili sve lance snabdijevanja robom. Nakon 35 sati blokadu su prekinuli, budući da su dobili garancije o tome da će njihovi problemi biti riješeni.
Povrat PDV-a
Uz to što očekuju da će imati šest i više sati smanjenja čekanja na graničnim prijelazima, kao i da su se entitetske vlade saglasile u vezi s pravilnikom o povratu trošarina, bh. prijevoznici računaju i na povrat PDV-a iz drugih zemlja.
– S ministrom Srđanom Amidžićem usaglašavamo tekst koji će biti poslan drugim državama, a prvenstveno se to odnosi na Sloveniju, čiji prijevoznici već dvije godine mogu naplatiti povrat PDV-a iz BiH, dok, s druge strane, mi to ne možemo – kazao je Peulić.
ZADNJE VIJESTI IZ Bosna i Hercegovina

