Friday, 13. September 2024.
Unsko-sanski kanton 9° C Moderate Rain
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

29. Augusta. 2023. Svijet
Ukrajina se suočava sa mnogim izazovima u uvođenju F-16 u borbu

Nakon mjeseci intenzivnog lobiranja ukrajinski predsjednik Volodomir Zelenski obezbijedio je transfer borbenih aviona F-16 ukrajinskim ratnim snagama iz Nizozemske, Norveške i Danske.

Američki F-16 je idealan za Ukrajince. Višenamjenski je, može pružiti zračno pokrivanje trupama, napadati kopnene ciljeve, boriti se protiv neprijateljskih aviona i presretati projektile.

Postoji gotova nabavka rezervnih dijelova, a F-16 može raditi sa različitim sistemima naoružanja.

Danska, Nizozemska i Norveška su se obavezale da će Ukrajini obezbijediti više od 60 aviona, ali će neki morati da se koriste za obuku i postojat će ciklus održavanja.

Pukovnik Yurii Ihnat, glasnogovornik ukrajinskog ratnog zrakoplovstva, vjeruje da bi dvije eskadrile, svaka od po 12 aviona, počele mijenjati situaciju na bojnom polju.

“Ideja da F-16 lete iznad linija fronta i razbijaju zastoj jednostavno nije održiva jednostavno je previše opasna”, rekao je Mark Cancian, viši savjetnik u Centru za strateške i međunarodne studije.

Programi obuke su u toku za prve grupe ukrajinskih pilota – u Danskoj, Rumuniji i Sjedinjenim Američkim Državama. Obuka će trajati duže od tri ili četiri mjeseca koliko je predviđeno za obuku pilota koji nemaju iskustva u upravljanju zapadnim borbenim avionima.

Postoji velika razlika između osnovne obuke i djelovanja u borbenom režimu.

Ukrajinski ministar odbrane Aleksij Reznikov rekao je da je šest do sedam mjeseci minimalni period koji treba ozbiljno uzeti u obzir. Čak je i taj period ambiciozan.

Zapadnim pilotima koji diplomiraju na drugim avionima potrebno je oko devet mjeseci da steknu punu stručnost, a to ne uključuje obuku za specifične borbene scenarije. Također, izgled pilotske kabine F-16 je dosta drugačiji od onog u MiG-29 – mlaznjaku iz sovjetske ere kojim su obično upravljali ukrajinski borbeni piloti.

Postojao bi dodatni zadatak da se nauči kako se upravlja zapadnim oružjem kao što su napredne rakete srednjeg dometa (AMRAAM) koje su sposobne da na daljinu uništavaju ruske borbene avione. S druge strane, ukrajinski piloti su se brzo prilagodili korištenju zapadnih brzih raketa protiv zračenja (HARM) na svojim MiG-ovima 29.

Koliko god efikasan, F-16 zahtijeva mnogo više održavanja od prosječnog lovaca iz sovjetske ere, a to bi za Ukrajince bio jednako izazov kao i upravljanje platformom.

Cancian je rekao za CNN da je F-16 potrebno 16 sati održavanja po satu leta.

U prošlogodišnjem izvještaju američkog Generalnog računovodstvenog ureda F-16 je rangiran kao jedan od najtežih aviona američkih zračnih snaga za održavanje: nije ispunio svoje ciljeve misije ni u jednoj od prethodnih 10 godina.

Američki zvaničnici su bili oprezni kako u pogledu utjecaja koji će F-16 imati na Ukrajinu, tako i u pogledu obima uključene obuke.

ZADNJE VIJESTI IZ Svijet

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 831 871
F: (+387) 037 831 872
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision