Gradnja tunela koštala je 12 milijardi švicarskih franaka.
U prvom ceremonijalnom vozu koji će proći kroz tunel nalaziće se švicarski zvaničnici, njemački kancelar Angela Merkel, francuski predsjednik Francois Hollande i italijanski premijer Matteo Renzi.
Kada tunel bude potpuno operativan u decembru, skratiće putovanje od Zuricha do Milana na dva sata i 40 minuta, što je za oko 60 minuta manje nego sada.
Zbog nove rute željeznički teretni saobraćaj postaće efikasniji, pa se očekuje smanjenje broja teretnih kamiona sa dizelskim motorima na putevima, što će unaprijediti saobraćaj i smanjiti zagađenje.
Očekuje se da će broj putnika na ovoj liniji porasti sa današnjih 9.000 na 15.000 do 2020. godine, saopštila je švicarska željeznica, prenijela je Srna.
Evropski komesar za saobraćaj Violeta Bulc rekla je prošle sedmice da će novi tunel biti “vitalna veza koja povezuje Rotterdam i Antwerp sa lukama na obali Jadranskog mora”.
Gradnja tunela Gotthard postala je moguća zahvaljujući tehnološkom napretku mašina za kopanje, koje su zamijenile opasnu metodu korištenja eksploziva i bušenja.