Saturday, 18. May 2024.
Unsko-sanski kanton 17° C Broken Clouds
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

27. Septembra. 2017. Zanimljivosti
Šestero od desetero djece nema osnovne vještine u matematici i čitanju

Šestero od desetero djece i tinejdžera na svijetu ne uspije dostići osnovni nivo vještina u učenju, upozorava se u izvještaju Ujedinjenih nacija.

Iz UN-a ove rezultate nazivaju “zapanjujućim” i smatraju da to predstavlja “krizu obrazovanja”, prenosi BBC.

Međunarodna pomoć u obrazovanju se većinom fokusira na dostupnost škola, pogotovo u siromašnijim zemljama subsaharske Afrike ili u zonama konflikata.

Međutim, ovo novo istraživanje UNESCO-vog Instituta za statistiku upozorava na nedostatak kvalitete unutar škola, uz podatak da više od 600 miliona djece školske dobi ne posjeduje osnovne vještine u matematici i čitanju.

Rezultati istraživanja pokazuju da će u subsaharskoj Africi 88 posto djece i adolescenata ući u odraslu dob bez osnovnih vještina u čitanju.

U centralnoj i južnoj Aziji, 81 posto ne dostigne adekvatan nivo pismenosti.

U izvještaju se upozorava da će bilo kakve ambicije za socijalnim i ekonomskim napretkom biti ugušene nedostatkom čitalački i matematički pismenog stanovništva.

U Sjevernoj Americi i Evropi, samo 14 posto mladih ljudi je na tako niskom nivou obrazovanja.

Međutim, u izvještaju se navodi da samo deset posto svjetske populacije djece školske dobi živi u ovim razvijenijim regijama.

– Mnoga od ove djece nisu sakrivena ili izolirana od svojih vlada i zajednica. Oni sjede u učionicama – kazala je Silvia Montoya, direktorica UNESCO-vog Instituta za statistiku.

Pažnju na ovaj problem “obrazovanja bez učenja” je također skrenula i Svjetska banka u svom ovosedmičnom izvještaju.

U tom izvještaju se upozorava na milioni mladih ljudi u zemljama s niskim ili srednjim prihodima dobijaju neadekvatno obrazovanje zbog kojeg će postati zarobljenici slabo plaćenih ili nesigurnih poslova.

Predsjednik Svjetske banke, Jim Yong Kim je kazao da nedostaci u obrazovanju toliko mnogo djece predstavljaju “moralnu i ekonomsku krizu”.

Istraživači su upozorili da učenici u Keniji, Tanzaniji, Ugandi i Nikaragvi nakon višegodišnjeg obrazovanja ne mogu obaviti jednostavne računske radnje ili pročitati jednostavne rečenice.

Temeljni nivo vještina u obrazovanju u osnovnoj školi postigne 99 posto učenika u Japanu, ali samo sedam posto učenika u Maliju, kazali su.

ZADNJE VIJESTI IZ Zanimljivosti

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 775 168
F: (+387) 037 775 159
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision