Thursday, 2. May 2024.
Unsko-sanski kanton 21° C Broken Clouds
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

8. Januara. 2019. Bosna i Hercegovina
Ministar Adnan Šteta: GRAS-u treba potpuna rekonstrukcija, počevši od menadžmenta
Tvrdi da je još uvijek uvijek rano govoriti o presjeku stanja, jer su analize u toku. Ovaj dugogodišnji izvršni direktor Konzuma u BiH i bivši direktor kompanije Velpro kaže u razgovoru za naš portal da je pred njima mnogo prioritetnih zadataka koji se realiziraju već od prvog radnog dana.

“Prije svega, moramo detaljno analizirati postojeće stanje i onda izaći s konkretnim i jasnim mjerama, kako za 2019. godinu, tako i za naredne četiri godine, s ciljem da građani Sarajeva dobiju saobraćaj kakav zaslužuju. Saobraćajna infrastruktura je temelj za poboljšanje životnog standarda u našem gradu te je stoga neophodno posvetiti se maksimalnom razvoju svih vidova saobraćaja u Kantonu Sarajevo. Saobraćaj je krvotok svakog grada i države i nemoguć je bilo kakav ekonomski ili socijalni napredak sve dok Sarajevo ne bude imalo saobraćajnu infrastrukturu po mjeri 21. stoljeća. Bez dobre infrastrukture i efikasnog javnog prijevoza Sarajevo ne može ostvariti svoj potencijal i to će biti jedan od prioritetnih zadataka ove vlade. Što se mene tiče, ja sam prvenstveno menadžer koji dolazi iz realnog sektora, gdje tržište određuje vrijednosti i gdje se prvenstveno vrednuju znanje, trud i rad. Tu praksu ću nastaviti i kao ministar. Iskoristit ću sve svoje znanje i iskustvo kako bih zajedno sa svojim kolegama rješavao nagomilane probleme, te ponuditi moderna i efikasna rješenja”, kazao je Šteta.

Najveće privredno ruglo

On je za naš portal govorio i o gorućem pitanju, a to je KJKP Gras, preduzeće s desetinama miliona maraka duga, prilično starim voznim parkom i brojnim drugim problemima.

“Ne trebate biti stručnjak da biste zaključili da Sarajevo ima puno izazova s javnim prijevozom, jer svi građani se svakodnevno susreću s tim izazovima, od neredovnih linija, linija koje ne voze nikako, ispravnosti i stanja voznog parka i urednosti istog, do sistema naplate karata itd… Svi znamo s kakvim se problemima već desetljećima suočava GRAS. Svjedoci smo da se godinama vodi, u najmanju ruku nejasna poslovna politika u ovom preduzeću, godinama gledamo nemar kantonalnih vlasti koje su od GRAS-a napravile najveće privredno ruglo u Kantonu Sarajevo. Lako je pričati o postavljanju novog menadžmenta, to je najlakše uraditi, ali hoće li to riješiti problem GRAS-a, e to je pitanje. Više i ne znam koliko se puta mijenjao menadžment ovog preduzeća, ali se nisu pomjerili s mrtve tačke, čak je stanje, iz godine u godinu, sve lošije”, kazao je ministar Šteta.

On je kazao da GRAS-u treba potpuna rekonstrukcija, počevši od menadžmenta, koji će prije svega uz stručnost imati i hrabrost, a ne samo podobnost.

“Potrebna je obnova užasnog voznog parka, zastarjelog trolejbuskog i autobuskog saobraćaja, neurednih stajališta, raditi na prevazilaženju problema loše prodaje i katastrofalne cjenovne poslovne politike. Znači potpuni zaokret poslovanja te jasan i transparentan dogovor s Vladom KS o strategiji i razvoju ovoga preduzeća, jer način na koji danas to funkcioniše, realno je neodrživ. Sve je to bilo davno zrelo za potpunu rekonstrukciju. GRAS ima veliki kapacitet i potpuno sam uvjeren da našim građanima može ponuditi usluge dostojne jedne metropole. Planovi postoje, ali jednostavno mislim da nije bilo dovoljno hrabrosti da se krene u realizaciju. Hoće li ova vlast u tome uspjeti? Mi ćemo dati sve od sebe. Imamo strateški plan, volju i znanje, spremni smo angažirati neutralan tim eksperata i stručnjaka koji bi zajedno s vladom radili na projektu i ne vidim razlog zašto ne bismo odlučno krenuli u rješavanje ovog kompleksnog zadatka”, istaknuo je Šteta.

GRAS i Centrotrans

Upitali smo ga i za komentar o međusobnim optužbama između GRAS-a i Centrotransa kada je riječ o linijama i imovini.

“Ja smatram da je zdrava konkurencija uvijek poželjna. Da se razumijemo, ni GRAS ni Centrotrans nemaju dovoljno kapaciteta za sve potrebe javnog prevoza Kantona Sarajevo, zato smatram da apsolutno nema potrebe za zatezanjima, jer posla ima za oba ova preduzeća. Naravno, mi kao kantonalna vlada uvijek ćemo davati prednost GRAS-u jer je kantonalno preduzeće, uvijek ćemo preferirati njihove ekološke načine prevoza, poput tramvaja i trolejbusa, ali to ne znači da ćemo dozvoljavati nikakve manipulativne pristupe u rješavanju problema.
Jedna od glavnih i strateških odrednica nove Vlade i Ministarstva saobraćaja jeste donošenje Strategije i zakona o javnom prevozu u Kantonu Sarajevo koja će u sebi sadržavati sve elemente za kvalitetan, pouzdan i siguran javni gradski prevoz za narednih 20 godina, tj. prevoz kakav naši građani zaslužuju”, naglasio je Šteta.

Adnan Šteta (Foto: I.Š./Klix.ba)

Adnan Šteta (Foto: I.Š./Klix.ba)

Bivši premijer KS Adem Zolj najavio je izgradnju nove tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice. Novo ministra smo upitali šta će biti s tim projektom, kao i s tramvajskom linijom do Vogošće.

“To su projekti o kojima se govori dugi niz godina, a naročito se aktualiziraju pred općinske izbore. Mi trenutno imamo spremne projekate koje planiramo pokrenuti i završiti u naredne četiri godine. Neki od njih su nastavak gradnje Prve, Pete i Devete transverzale, što će značajno rasteretiti gužve u saobraćaju. Planiramo rekonstrukciju postojeće pruge i nabavke novih ekoloških vozila u javnom gradskom prevozu, što će zasigurno popraviti kvalitetu javnog prevoza. Planiramo zajedno sa lokalnom zajednicom i izgradnju parking garaža, jer Sarajevu hronično nedostaje parking prostora. Svakako da je jedan od projekata i izgradnja pruge Ilidža – Hrasnica, međutim moramo zajedno sa lokalnom zajednicom uraditi detaljnije analize, prije kretanja u ovaj projekat”, rekao je ministar saobraćaja.

ZADNJE VIJESTI IZ Bosna i Hercegovina

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 775 168
F: (+387) 037 775 159
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision