Istraživači iz analitičarske kuće Clario zapitali su se znaju li korisnici koje sve podatke daju na korištenje tehnološkim kompanijama, društvenim mrežama, online trgovinama, mobilnim aplikacijama i drugim servisima, kada se slože s njihovim uvjetima korištenja.
Sve tehnološke kompanije obrađuju određene privatne podatke, no ne čine to svi u jednakoj mjeri niti te podatke koriste u iste svrhe, pa je stoga vrlo korisno pogledati rezultate istraživanja koje su nedavno ovi analitičari objavili.
Facebook je najaktivniji
Ako pogledamo tablicu rezultata, vidimo da su na prvom mjestu po broju različitih podataka o korisnicima koje prikupljaju i obrađuju Facebookove društvene mreže, Facebook i Instagram, a slijede ih aplikacije za traženje romantičnih partnera Tinder i Grindr, a potom Uber i fitness aplikacija Strava. Svi oni prikupljaju podatke o korisničkim hobijima, navikama, tipu uređaja koji koriste, zaposlenju, lokaciji, te prijateljima na društvenim mrežama.
Nakon prvih deset servisa koji najviše koriste podatke slijedi niz od njih još 30-ak koji, osim osnovnih podataka i kontakata, koriste i podatke o bankovnim računima, adresi, fiksnom i mobilnom broju telefona. Zanimljivo, Facebookov WhatsApp se našao tek na 48. mjestu liste jer od privatnih podataka koristi tek e-mail adresu, ime, broj telefona i tip uređaja kojim se korisnik služi. Najmanje privatnih podataka prema ovom istraživanju za svoj rad treba stranica za odrasle Pornhub, koja o svojim posjetiocima bilježi tek tip uređaja i podatke o privatnim interesima ljudi.
Raspon korištenja dostupnih podataka varira od preko 70%, koliku “glad” za podacima ima Facebook, pa sve do manje od 6% iskorištenih podataka za servise na dnu liste.