Wednesday, 15. May 2024.
Unsko-sanski kanton 18° C Overcast Clouds
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

18. Marta. 2016. Bosna i Hercegovina, Vijest dana, Vijesti
da FBiH: Utvrđene izmjene Krivičnog zakona i Zakona o upravljanju otpadom

Prijedlogom zakona o izmjenama i dopunama Zakona o upravljanju otpadom, utvrđenim na današnjoj sjednici Vlade Federacije BiH i upućenim Parlamentu FBiH po hitnoj proceduri, u tekst su uvedene tri nove definicije.

Kao “posebne kategorije otpada” označene su otpadne materije koje su važne ili sa aspekta njihove štetnosti po okoliš i zdravlje ljudi, ili po količinama koje nastaju i zahtijevaju posebno uređen način upravljanja od mjesta nastajanja, preko skupljanja, transporta i tretmana, do konačnog zbrinjavanja.

Nova je i definicija “proizvođača i uvoznika proizvoda” kao pravne osobe koja na profesionalnoj osnovi razvija, proizvodi, prerađuje, obrađuje, prodaje, unosi ili uvozi, odnosno prva stavlja na tržište Federacije BiH proizvode, uređaje i opremu, koji poslije upotrebe postaju posebne kategorije otpada.

Uvedena je i definicija “operater sistema”, odnosno pravna osoba koja, po principu “produžene odgovornosti proizvođača”, ispunjava ciljeve za reciklažu i iskorištenje posebnih kategorija otpada. Operatera sistema mogu osnovati isključivo pravne osobe koja obavljaju svoju poslovnu djelatnost stavljanjem u promet proizvoda koji postaju posebne kategorije otpada. Proizvođač i uvoznik proizvoda je društveno i finansijski odgovoran za opterećenje okoliša koje mogu prouzrokovati proizvodi koje stavlja na tržište Federacije BiH, a koji poslije upotrebe postaju posebne kategorije otpada.

U posebne kategorije spadaju ambalažni otpad, otpadna vozila, ulja, baterije i akumulatori, otpadne gume, električni i elektronički otpad, medicinski otpad, zatim onaj koji sadrži azbest ili PCB, nastao u proizvodnje titandioksida, kao i onaj za koji nadležni federalni ministar donese provedbeni propis kojim će, uz ostalo, biti utvrđeni i uvjeti za dodjelu podsticajnih sredstava i njihova visina.

Federalno ministarstvo okoliša i turizma, navedeno je u obrazloženju Prijedloga zakona, uz koordinaciju s Ministarstvom za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske, opredijeljeno je za uspostavu istog sistema upravljanja otpadom na području Bosne i Hercegovine u cilju usklađivanja i donošenja novih provedbenih propisa, otklanjanja mogućih posljedica po ekonomiju, zaštitu standarda i prava potrošača i bolja ulaganja u razvoj infrastrukture.

Hitna procedura donošenja ovog zakona će omogućiti njegovu efikasniju provedbu kao i donošenje novih provedbenih propisa o upravljanju posebnim kategorijama otpada, načinu i kontroli utroška sredstava i njihovom planskom ulaganju u razvoj infrastrukture za upravljanje otpadom.

Prije utvrđivanja Prijedloga, Nacrt zakona o izmjenama i dopunama Zakona o upravljanju otpadom razmatralo je i Ekonomsko-socijalno vijeće za teritorij FBiH.

Prijedlog zakon o izmjenama i dopunama Krivičnog zakona

Unaprjeđenje kvalitete teksta u odnosu na sve raširenija društveno opasna ponašanja temeljni je razlog što je Vlada FBiH danas utvrdila i Domu naroda Parlamenta FBiH po redovnoj proceduri uputila Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Krivičnog zakona FBiH, u tekstu u kojem ga je usvojio i Zastupnički dom.

Naime, analizom statističkih pokazatelja zaključeno je da je u porastu broj kaznenih djela motiviranih mržnjom zbog rasne pripadnosti, boje kože, vjeroispovijesti, nacionalnog ili etničkog porijekla, invaliditeta, spola, spolnog opredjeljenja ili rodnog identiteta druge osobe.

Te pojave nužno je suzbiti jasnim zakonskim opredjeljenjem kako bi i u preventivnom i represivnom smislu bila ostvarena funkcija kaznenog zakonodavstva. Stoga je opredjeljenje Prijedloga zakona suzbijanje društveno opasnih ponašanja kao što su krivična djela počinjena iz mržnje, navođenje na prostituciju, te trgovina ljudima.

U prilog novim zakonskim rješenjima ide i činjenica da je na snagu stupio Zakon o izmjenama i dopunama Krivičnog zakona BiH, čime je nastala pravna praznina u reguliranju kaznenog djela trgovine ljudima na razini FBiH. Prijedlogom izmjena i dopuna Kaznenog zakona FBiH uvedena je definicija arbitra, suca porotnika, kao i definicija zločina iz mržnje, te odredba da će krivično djelo izvršeno iz mržnje biti uzeto kao otežavajuća okolnost prilikom odmjeravanja kazne.

Jedna od intervencija je i brisanje odredbe koja je propisivala zamjenu kazne zatvora novčanom kaznom izjednačavanjem s jednim dnevnim iznosom novčane kazne, što je dovodilo do različitog postupanja sudova, te do nejednakog položaja osuđenih osoba – podnositelja zahtjeva za zamjenu kazne zatvora do jedne godine novčanom kaznom. Jednim od članova predviđeno ja da osobe osuđene na kaznu dugotrajnog zatvora, nakon izdržane dvije trećine izrečene kazne, mogu biti premještene u ustanovu za izvršenje kaznene sankcije poluotvorenog tipa. Uvjeti pod kojima to može biti učinjeno bit će propisani Zakonom o izvršenju krivičnih sankcija FBiH. Intervencijom na član 166. stav 2. tačka c postojećeg Zakona izvršeno je usuglašavanje s novom definicijom zločina iz mržnje. Također je izvršeno i usuglašavanje s Krivičnim zakonom Republike Srpske na način da je kao kvalificirani oblik ubistva propisano i ubistvo suca, tužitelja ili njihovog suradnika u svezi s vršenjem njihove sudačke ili tužiteljske funkcije.

Definicija krivičnog djela finansiranje terorističkih aktivnosti usuglašena je s međunarodnim standardima, čime se ispunjavaju obveze BiH u usuglašavanju krivičnog zakonodavstva.

Prijedlogom izmjena i dopuna Zakona je za krivično djelo navođenja na prostituciju propisana kazna od jedne do 15 godina zatvora. Za krivično djelo organizirane trgovine ljudima zapriječena je kazna zatvora od najmanje deset godina, a zatvorske kazne do 12 godina propisane su za kazneno djelo pranja novca.

Kada je riječ o kaznenom djelu trgovine ljudima, predloženim izmjenama i dopunama Zakona bi u potpunosti bile ispunjene međunarodne obveze BiH, te riješen problem sukoba nadležnosti. Naime, Tužilaštvo BiH i Sud BiH zadržavaju nadležnost samo u slučajevima gdje se trgovina ljudima vrši u međunarodnom prometu. Svi ostali slučajevi bili bi procesuirani na entitetskoj i razini Distrikta Brčko BiH. Krivično djelo navođenja na prostituciju zadržalo bi osnovni oblik, uz pretpostavku dobrovoljnosti i punoljetstva. Visoke zatvorske kazne propisane su za prisiljavanje na spolni odnošaj ili s njim izjednačenu spolnu radnju, te za finansiranje terorizma.

Utvrđen Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama socijalne zaštite, zaštite civilnih žrtava rata i zaštite porodice s djecom

Federalna vlada utvrdila je danas Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama socijalne zaštite, zaštite civilnih žrtava rata i zaštite porodice s djecom, a jednom od odredaba je precizirano da osnovica za obračun mjesečnih novčanih primanja iznosi 274,40 KM.

Ukoliko planirana sredstva za tekuću godinu budu nedostatna za isplatu novčanih primanja ili budu ograničena po nekom drugom pravnom osnovu, raspoloživa sredstva dijele se iznosom potrebnim za isplatu prema Zakonu i određuje koeficijent za mjesečna davanja koji ostaje na snazi do rebalansa Budžeta ili usvajanja novog Budžeta. Odluku o visini koeficijenta donosi Vlada FBiH.

Dodana je i odredba da će, s ciljem utvrđivanja statusa civilnih žrtava rata, federalni ministar rada i socijalne politike, uz saglasnost Vlade FBiH, formirati posebnu petočlanu komisiju kao neovisno stručno tijelo koje će davati mišljenje da li je podnosilac zahtjeva žrtva seksualnog zlostavljanja i silovanja.

Postupak, organizacija, način rada i donošenja odluka, kao i obrazac stručnog mišljenja Komisije, te druga pitanja važna za njen rad, bliže će biti definirani Pravilnikom koji će, u roku od 30 dana od dana stupanja Zakona na snagu, donijeti federalni ministar rada i socijalne politike.

ZADNJE VIJESTI IZ Bosna i Hercegovina Vijest dana Vijesti

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 775 168
F: (+387) 037 775 159
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision