Svjedoci smo otvorenju manjih i većih putnih lokalnih pravaca u Kantonu. Postavlja se pitanje što je sa značajnim cestovnim projektima u Kantonu koji su obećani nakon što je iz petog pokušaja krajem prošle godine izglasan Zakon o akcizama.
Prikupljena sredstava od goriva trebala bi biti usmjerena u entitetska preduzeća za izgradnju i održavanje autocesta i cesta u BIH. Upravni odbor UIOBIH međutim tek je nedavno postigao saglasnost o raspodjeli prihoda od putarina. Kada je riječ o Cestama Federacije, koje su nadležne za magistralne ceste, ističu da je u Kantonu aktuelno više projekata.
Pored redovnog izvora finansiranja, Ceste Federacije realiziraju projekte iz putne infrastrukture koja su osigurana iz kreditnih sredstava dobijenih od međunarodnih financijskih institucija. Neki od njih su u fazi osiguranja neophodne dokumentacije i saglasnosti dok uskoro kreću radovi na projektima na koje se već duže vremena čeka.
Iz kreditnih sredstava finansira i nastavak radova na novom putnom pravcu za Bosansku Krupu na čiji se završetak također čeka godinama. Osigurano je 4 miliona eura što ni blizu nije dovoljno da se završi put preko srbljanskog platoa što zbog kompleksnosti gradnje ceste tako i koštanja samog projekta. Put se stoga gradi u fazama a sada je trenutno nastao problem oko dogovora sa Željeznicama.
Inače, Ceste Federacije trebale bi preuzeti značajan dio regionalnih cesta u Kantonu. Čak 600 kilometara očekuje se da će biti kategorizirano u magistralne ceste prvog i drugog reda. Odluka o prekategorizaciji cesta u Federaciji aktuelna je već izvjesno vrijeme budući da je posljednja urađena još prije rata. Početkom godine kantonalne vlasti dale su zeleno svjetlo na prijedlog buduće nadležnosti cesta u USK. Čekalo se da isto učine i ostali kantoni te da se Odluka potom nađe na sjednici Vlade Federaciji. Do toga, saznajemo, nije još došlo.