
“Već je sada očigledno da nećemo predati odgovore do 1. juna jer mehanizam koordinacije, iako je usvojen, nije operacionaliziran. Do sada su uspostavljena dva tijela mehanizma koordinacije, Kolegij i Komisija za evropske integracije, a nemamo osnovna tijela, 33 radne grupe, po poglavljima pravne tekovine EU, koje bi bile suštinski nosilac cjelokupnog procesa” rekao je Tatar.
U Informacioni sistem još nisu uneseni odgovori iz Republike Srpske.
Samo za prevođenje odgovora, na čemu će raditi oko 100 prevodilaca, bit će potrebno najmanje 30-ak dana.
“Broj materijala je nevjerovatan. Ukupno će na engleski jezik trebati prevesti oko 24.000 stranica”, naglasio je Tatar.
Pojašnjava da odgovori moraju biti koordinirani da bi bili tretirani kao odgovor Bosne i Hercegovine i da bi Evropska komisija mogla imati sveobuhvatan uvid u politički, pravni, društveni, ekonomski i administrativni sistem države.
“S ciljem daljnje harmonizacije predmetnog zakonodavstva s EU i ispunjavanja preporuka Evropske komisije, na federalnom nivou ostvareni su značajni pomaci, među kojima je taj da je usvojen set zakona iz oblasti privrednih finansija poput bankarstva i osiguranja”, ističe Tatar.
Zakon o osiguranju, na cjelovit i sveobuhvatan način uređuje tržište osiguranja u FBiH, uz transponovanje odredbi Direktiva EU u domaći pravni sistem, s izbalansiranim pristupom u pogledu klјučnih oblasti koje su uređene zakonom i bližeg uređivanja posebnih pitanja podzakonskim aktima. Odredbe ovog zakona usaglašene su sa zahtjevima Moneyvala i FATF-e (Radne grupe za financijske mjere protiv pranja novca) u oblasti sprečavanja pranja novca i finansiranja terorističkih aktivnosti.
“Evropska komisija je predložila ponovno pokretanje procesa privatizacije u FBiH kako bi se smanjio udio države u ukupnom tržištu što Vlada FBiH u posljednje vrijeme aktivno provodi kroz privatizaciju pojedinih preduzeća u državnom vlasništvu”, naveo je Tatar.
Izrađeni su registri parafiskalnih nameta i u toku je proces unapređenja e-registra administrativnih procedura.
Pripremljen je tekst zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sprečavanju sukoba interesa koji je u formi nacrta usvojen u oba doma Federalnog parlamenta, te su provedene procedure javne rasprave.
Ukazujući na ostale pomake u Federaciji u pogledu pristupanja države EU, Tatar ističe da su usvojene izmjene i dopune Zakona o radu, novi Zakon o privrednim društvima, a počela je provedba stečajnog zakonodavstva, naročito s ciljem pojednostavljenja i ubrzavanja postupaka.
S radom je počeo Ombudsmen za finansijske usluge, a usvojeni su i provedbeni propisi o radu te institucije.
Govoreći o finansijskim uslugama naglašava da je u Federaciji BiH u februaru usvojen zakon o faktoringu, s ciljem pružanja malim i srednjim preduzećima (MSP) dodatnih opcija za finansiranje osim bankarskih kredita.
Prema Akcionom planu za uklanjanje nedostataka u borbi protiv pranja novca u junu prošle godine odobrene su izmjene i dopune Zakona o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorističkih aktivnosti.
Istog mjeseca stupile su na snagu izmjene i dopune Krivičnog zakona Federacije BiH, kojima je izmijenjena definicija krivičnog djela pranja novca i finansiranja terorističkih aktivnosti. Također, ovim zakonskim rješenjem uvedena je i definicija zločina iz mržnje.
“U oblasti krvi, tkiva i ćelija u Federaciji je u martu usvojen podzakonski akt kojim su regulisani standardi, oprema i osoblje u prostorima. Podzakonski akt sadrži postupke za provjeru laboratorija za obavljanje transplantacije organa u zdravstvenim ustanovama”, rekao je potpredsjednik Komisije za evropske integracije Adnan Tatar.
Nalazi do kojih Evropska komisija dođe prilikom analize odgovora na pitanja iz Upitnika bit će sadržani u mišljenju o zahtjevu za članstvo čiji je ključni sadržaj preporuka Evropske komisije Vijeću EU o dodjeljivanju statusa kandidata državi koja je podnijela zahtjev za članstvo te otvaranju pregovora, na čemu će i Vijeće EU temeljiti svoju odluku.
ZADNJE VIJESTI IZ Bosna i Hercegovina
