Machu Picchu, najpoznatije peruansko arheološko nalazište i UNESCO-ova svjetska baština, posljednjih mjeseci suočava se s ozbiljnim problemima zbog spora između autobusnih prijevoznika koji vode do ove znamenitosti.Kako javlja BBC, zbog blokada povezanih s tim sukobom nedavno je evakuisano otprilike 1.400 turista. Glavna tačka prijepora je promjena koncesionara za autobusni prijevoz na relaciji Aguas Calientes – Machu Picchu.
Kompanija Consettur, koja već 30 godina svakodnevno prevozi u prosjeku 4.500 posjetilaca na dvadesetominutnoj dionici, izgubila je licencu u korist nove firme San Antonio de Torontoy. Ipak, zbog pravnih izazova, nova kompanija još nije počela s radom, a Consettur i dalje vozi turiste.
Lokalne zajednice podijeljene su oko toga ko treba upravljati unosnom autobusnom linijom. Neki mještani tvrde da je postupak nadmetanja bio netransparentan, dok drugi smatraju da Consettur predugo drži monopol. Menadžer Consettura Cristian Alberto Caballero Chacon to negira.
“Vlasnici tvrtke vode je već 30 godina, a to su ljudi koji dolaze odavde. Ovo nije monopol”, kaže Caballero, ističući da se Consettur sastoji od 12 različitih firmi, uključujući i lokalno okružno vijeće koje posjeduje 38 posto udjela.
Napetosti su kulminirale u septembru, kada su prosvjednici blokirali željezničku prugu kamenjem pa je država morala čistiti prugu i organizovati posebne vozove kako bi evakuisala turiste.
Za većinu posjetilaca voz je jedini način da stignu do Aguas Calientesa, odakle se presjedanjem na autobus nastavlja ka Machu Picchuu. Pješačenje je alternativa, ali traje otprilike dva sata strmog uspona.
Turisti se žale i na visoke cijene prijevoza i ulaznica. Australijanka Annalise Jaksic kaže da ju je iznenadilo što skupa karta za voz ne uključuje i prevoz autobusom.
Najjeftinija povratna karta za voz košta 140 dolara, dok luksuzna prva klasa doseže 2.000 dolara. Standardna ulaznica za Machu Picchu iznosi 57 dolara. Povratna autobusna karta košta 24 dolara za strance i 15 dolara za Peruanca.Njen suputnik Todd Carland dodaje da je kupovina ulaznica bila “noćna mora” jer nisu koristili vođenu turu, što je proces dodatno zakomplikovalo.
Na cijene ulaznica žali se i gradonačelnik Aguas Calientesa Elvis La Torre. Kaže da lokalna zajednica dobija samo 10 posto prihoda od ulaznica, dok ostatak odlazi Ministarstvu kulture Perua.
Smatra da bi veći dio prihoda trebao ostati u regiji kako bi se poboljšale usluge i finansirali projekti za lokalno stanovništvo.
Predsjednik regionalne turističke komore Carlos Gonzalez poziva na snažniji državni nadzor nad javnim prijevozom i reformu sistema.
Predlaže i poboljšanja iskustva posjetilaca u Machu Picchuu, poput odvojenih ulaza i posebnih zona za različite vrste turista, od onih koji traže duhovna iskustva do mlađih posjetilaca sklonih objavljivanju sadržaja na društvenim mrežama.No, ističe da česte političke promjene u zemlji otežavaju napredak.
“Već pet godina vodim turistički sektor i izgubio sam broj s koliko sam ministara, zamjenika ministara i kongresmena razgovarao”, kaže Gonzalez.
Uprkos svemu, Caballero poručuje da je Consettur spreman dijeliti rutu s konkurentskom firmom.
“Ako dobiju konačno odobrenje, nemamo problema sa saradnjom s njima. Nećemo ih zaustavljati”, kaže.
Spor oko autobusa i dalje traje, dok Machu Picchu i njegovi posjetioci ostaju “zarobljenici” administrativnih i lokalnih sukoba, koji ugrožavaju najvažniju turističku atrakciju Perua.
ZADNJE VIJESTI IZ Zanimljivosti

