Vozači su se uvjerili da elektrifikovana vozila nisu štedljiva kao dizelaši, iako ih Evropa nameće sve više. Zabrana korištenja za više od 100 miliona dizelaša, koji cirkulišu cestama kontinenta, predstavlja ogroman izazov za vozače i autoindustriju.
Vlasti Evropske komisije su odlučile da automobili sa dizel motorom što prije nestanu iz prodajnih salona.
Iako još uvijek nisu zvanično zabranjeni, istina je da su pronašli način da zadaju konačan udarac dizelima što je prije moguće, što je veoma loša vijest za milione evropskih vozača.
Uprkos porastu elektrifikovanih vozila, a prije svega hibridnih, u posljednjih nekoliko godina, oni nisu bili u stanju da zamijene dizel u evropskom voznom parku. Činjenice jasno pokazuju kakvu značajnu ulogu dizel automobil i dalje ima na evropskim cestama, uprkos brojnim napadima i kritikama koje prima.
Dizel i dalje dominira evropskim cestama
Izvještaji autoindustrije otkrivaju stvarnu situaciju u evropskom voznom parku. Iako su u posljednjih nekoliko godina prodaje elektrifikovana vozila doživjele značajan porast, danas i dalje predstavljaju relativno mali dio svih automobila koji su u saobraćaju. Dizel automobili nastavljaju da čine ogroman dio voznog parka.

Foto: Shutterstock
Neosporno je da je prodaja novih dizel automobila u Evropi značajno opala. Tržišno učešće dizelskih vozila kontinuirano pada, dok hibridni i električni automobili postepeno osvajaju tržište. Međutim, trend u prodaji novih vozila ne odražava realnost na cestama.
Realnost koju žive milioni porodica širom Evrope je sasvim drugačija. Ogroman broj automobila koji cirkulišu evropskim cestama ima dizel motor. Navodno, više od 100 miliona dizelaša cirkuliše u Evropi što je značajan procenat evropskog voznog parka. To je logično ako uzmemo u obzir da je prije ne tako mnogo godina dizel automobil bio prva opcija kupovine za značajan dio stanovništva.
Činjenica da dizel vozila i dalje dominiraju evropskim cestama usko je povezana sa starenjem voznog parka. Veliki broj evropskih automobila ima više od 15 godina starosti. Ovo je još jedna velika debata koja je na stolu u ovom procesu prelaska na elektromobilnost u koji je Evropa krenula.
Velikom broju vozača dizel pokriva potrebe
Polazeći od ovog komplikovanog scenarija u kojem vozni park nastavlja da stari i gdje milioni vozača nisu spremni da povuku svoje stare dizel automobile, nalazimo se pred zaista komplikovanom situacijom. A sve ukazuje da će Evropa ostati čvrsta u svojim stavovima što se tiče zabrane termičkih SUS automobila 2035. godine.

Ako ništa ili niko to ne spriječi, od te godine stupiće na snagu zabrana prodaje novih automobila sa benzinskim i dizel motorima. Bit će to konačan udarac za tradicionalne automobile. Iako velike kompanije sumnjaju da će ova zabrana zaista biti sprovedena, glavni proizvođači evropske autoindustrije već upozoravaju da Evropa ide ka kolapsu.
Ne radi se samo o zabrani prodaje novih dizelaša. To je, između ostalog, zato što je to rješenje za mobilnost koje najbolje pokriva njihove potrebe. Stoga, u hipotetičkom budućem scenariju u kojem više neće biti moguće kupiti nove automobile s dizel motorom i u kojem će druge norme i propisi onemogućiti nastavak održavanja ovih automobila, evropskim vozačima će biti ugrožena sloboda kretanja.
ZADNJE VIJESTI IZ Svijet
