Evropska komisija od 12. oktobra počinje postepenu primjenu novog Sistema ulaska i izlaska u zemlje Schengen zone, a to će stvoriti ozbiljne probleme, kazao je za RTRS Neđo Mandić predsjednik Udruženja za međunarodni transport Srbije.
– Problem će u startu imati prevoznici. Ako se i oni ne isele u evropske zemlje, oni prestaju da rade jer nema ko da vozi. Ali veći problem će imati vlasnici robe, uvoznici, izvoznici, proizvođači i stanovništvo jer robu zapadni Balkan neće dovesti, nijedan prevoznik iz evropske zemlje neće robu sa naših prostora voziti u EU, rekao je Mandić.
Kazao je da će roba nedostajati tržištu, privredi, građanima i to će biti problem.
– Vozaču je najlakše, on se pokupi, ode u neku drugu zemlju gdje ga jedva čekaju da dođe, jer ih nedostaje u svakoj zemlji, istakao je Mandić.
Evropska komisija od 12. oktobra počinje postepenu primjenu novog Sistema ulaska i izlaska u zemlje Schengen zone (Entry/Exit System – EES), koji će u punoj funkciji biti od 10. aprila naredne godine. Ovaj digitalni sistem, zasnovan na biometrijskoj provjeri putnika, predviđa skeniranje lica i otisaka prstiju prilikom prelaska granica, što bi moglo izazvati značajne posljedice i za građane i za privredu Zapadnog Balkana.
Predsjednik Udruženja za međunarodni transport Srbije Neđo Mandić upozorio je da će u startu najveći teret snositi prevoznici. „Ako se oni ne isele u evropske zemlje, prestaju da rade jer nema ko da vozi. Ali veći problem će imati vlasnici robe, uvoznici, izvoznici, proizvođači i stanovništvo jer robu Zapadni Balkan neće dovesti – nijedan prevoznik iz evropske zemlje neće je sa naših prostora voziti u EU“, kazao je Mandić, dodajući da će tržištu i građanima nedostajati osnovne robe.
ZADNJE VIJESTI IZ Region
