Friday, 5. December 2025.
Unsko-sanski kanton 6° C Overcast Clouds
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London
[bsa_pro_ad_space id=9]

13. Septembra. 2025. Region
U Hrvatskoj hranu najviše baca generacija Z: “Žive na tuđem budžetu”

BROJ Hrvata koji bacaju hranu smanjen je za 14 posto u odnosu na 2023. no hranu i dalje baca više od 60 posto građana koji time pridonose globalnom zagrijavanju. Više od milijun baca hranu barem jednom tjedno, a najviše mladi koji su ujedno i najzabrinutiji zbog klimatskih promjena.

Rezultati su to istraživanja agencije Improve Research & Analytics za drugi Dukatov projekt “Hrana se ne baca”, prvi je proveden 2023. Istraživanje je rađeno kako bi se saznali stavovi građana o bacanju hrane kao i njihova informiranost o tome kako bacanje hrane utječe na klimatske promjene.

Rađeno je putem online ankete na 600 ispitanika, a riječ je o reprezentativnom uzorku odrasle populacije u dobi od 16 do 65 godina. 

Staklenički plinovi

Procjenjuje se da je bacanje hrane odgovorno za 8 do 10 posto svih globalnih emisija stakleničkih plinova. “Taj podatak pokazuje i koliku ulogu imaju građani”, rečeno je na panel – raspravi “Kad bacanje hrane postane klimatski problem – i kako ga zaustaviti”. 

Kada hrana završi na odlagalištu, njezinim truljenjem u anaerobnim uvjetima stvaraju se staklenički plinovi od kojih je posebno opasan metan, staklenički plin koji 25 puta snažnije zagrijava atmosferu od CO2.

“Bacanjem se tako ne gube samo hrana i resursi uloženi u njezinu proizvodnju kao što su voda, energija, zemljište, ljudski rad i dr., već se izravno ubrzava globalno zatopljenje koje dovodi do klimatskih promjena i ekstrema kojima sve češće svjedočimo”, istaknuto je na panelu.

Najviše hranu bacaju mladi u dobi od 15 do 29 godina, riječ je o tzv. generaciji Z, dok građani u dobi od 45 do 65 godina, tzv. generacija X, najmanje baca hranu.  Iako su mladi, njih dvije trećine, zabrinuti za klimatske promjene, čak  71 posto mladih kaže da baca hranu, a svaki drugi to čini redovito.

“Generacija Z još uvijek živi na tuđem budžetu i tek počinju osvještavati kako njihov način života utječe na financije. Mislim da će se s vremenom osvijestiti pa će početi primjećivati kako bacanje hrane utječe na sve ove aspekte”, kazala je meteorologija i stručnjakinja za klimatske politike Dunja Mazzocco Drvar. 

ZADNJE VIJESTI IZ Region

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 831 871
F: (+387) 037 831 872
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision