Friday, 5. December 2025.
Unsko-sanski kanton 6° C Overcast Clouds
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London
[bsa_pro_ad_space id=9]

6. Septembra. 2025. Svijet
Lov na vještice u Evropi: EU političari žele se riješiti dizelaša

Uprkos značajnom napretku koji su postigli motori s unutrašnjim sagorijevanjem, svijet izgleda odlučan da ih iskorijeni. Posebno se to odnosi na dizelaše u čiji rad je uloženo mnogo komponenti kako bi oni bili što čistiji i koji pružaju domet koji električni automobili ne mogu postići ni na papiru.

Tokom proteklog stoljeća svjedočili smo pokretanju bezbrojnih napredaka koji su oblikovali ono što danas poznajemo kao automobil. Od servo upravljača do zračnih jastuka i sistema pomoći vozaču.

Godine 1897., samo 12 godina nakon zvaničnog rođenja prvog automobila, njemački inžinjer, Rudolf Diesel, stvorio je prvi dizel motor u historiji. To je bilo sjeme onoga čime su danas opremljeni mnogi automobili, iako ih je sve manje.Neki od njih su prema EU političarima pravi đavoli koje treba iskorijeniti. Prema trenutnoj teoriji, oni su na rubu izumiranja, iako su neki dizelski automobili tek stigli na tržište. Tako je Peugeot friško redizajnirao 308-icu i ostavio ekonomični 1.5 BlueHDi u ponudi, dok je Volkswagen nedavno lansirao Tayron s uključenim TDI dizelašima, veliki SUV na bazi Tiguana koji će dijelom zamijeniti i moćni Touareg. Na kraju krajeva, većina modernih dizelaša uredno radi na hidrotretirano biljno ulje HVO.

Teorija, barem ona koju diktiraju političari, je da bismo svi trebali voziti električne automobile. Stvarnost je da je još dug put do tog trenutka. Koliko tačno? Zapravo ne znamo, iako imamo najavljeni rok.

Trenutno pravilo je da će posljednji automobil s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem u Evropi biti proizveden do 31. decembra 2034. godine, ali taj datum će najvjerovatnije biti pomaknut za nekoliko godina. Sljedeće godine, Evropski parlament će preispitati plan i gotovo sigurno će proizvođači i zemlje lobirati za odgađanje tog datuma. To je sasvim izvjesno.

Svi brendovi su se pripremili za trenutak kada ćemo biti “uključeni u struju” da bismo se kretali, ali nisu napustili tradicionalne sisteme, one koji i dalje dokazuju da mogu pomicati svijet i svakoga ko to želi. Mnogi od proizvođača, koji su pompezno najavljivali prelazak na čistu struju, danas odustaju od svog plana. Opel je posljednji od njih, iako je svoje poslovanje kao čisto električnog brenda najavljivao od 2028. godine.

Foto: E. Z./Klix.ba

Foto: E. Z./Klix.ba

No, mnogi vozači se i dalje pitaju: “Ima li smisla kupiti dizelski automobil danas?” Da, naravno da ima. Ustvari, dizel ostaje odlična opcija za mnoge vozače automobila većih formata, a pogotovo onih vozača ili flotnih vozila u firmama koja prelaze veliku kilometražu. Proći je još mnogo vremena dok neki električni automobili uspije podnijeti 900-1000 kilometara u komadu.

Progon i “spaljivanje” dizelaša će evidentno biti prolongirano. Lov na dizelske vještice EU političara, u težnji da elektrifikaciju učini jedinom opcijom kojom će uplašiti i izmanipulisati masu, neće ići tako glatko, niti tako brzo.

ZADNJE VIJESTI IZ Svijet

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 831 871
F: (+387) 037 831 872
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision