Iako je većina aplikacija, društvenih mreža i online usluga besplatna, korisnici to ipak plaćaju – svojim podacima.Prema nekim istraživanjima, ako koristite Facebook ili Instagram samo tri godine, vi ste im ‘zaradili’ oko 2.000 dolara, zahvaljujući vašim podacima i broju oglasa i reklama koje ste za to vrijeme vidjeli na ovim platformama.
“Podaci su nova nafta” – to je mišljenje vodećih svjetskih stručnjaka, kako iz domena tehnologije, tako i ekonomskih eksperata. Druga industrijska revolucija započeta nakon pronalaska motora sa unutrašnjim sagorjevanjem, dovela je do toga da nafta, gas i njihovi derivati budu najtraženija roba u svetu tokom cijelog dvadesetog vijeka.
Sa sve većim brojem računara, i preko dvije milijarde smartfona koji se koriste svakog dana (i još milijardu ‘običnih’ mobitela) podaci o navikama korisnika, njihovim interesovanjima, navikama u kupovini i potrošnji, a naročito podaci sa društvenih mreža – postaju nafta 21. vijeka.
ZADNJE VIJESTI IZ Svijet

