Izvori bliski istrazi su otkrili da je katastrofalni problem brzo “nadjačao” posadu, kao i da je automatski sistem protiv gubljenja snage bio aktiviran u vrijeme nesreće. Radi se o sistemu MCAS (Manoeuvring Characteristics Augmentation System) za kontrolu leta koji je također bio u fokusu tokom istrage pada aviona Lion Aira u Indoneziji prošlog oktobra. Radi se o istom modeli Boeingovog aviona koji je pao nedugo nakon polijetanja iz Džakarte. Tada je poginulo 189 osoba. Istraga je pokazala da je došlo do problema s MCAS sistemom koji je uzrokovao spuštanje nosa više od 20 puta, a u konačnici je avion završio u moru.
Etiopijske vlasti navode da ima “jasnih sličnosti” između dvije nesreće. Zbog zabrinutosti za sigurnost, flota modela 737 Max 8 je prizemljena. Boeing je nedavno redizajnirao softver tako da će MCAS biti ugašen ukoliko primi kontradiktorne podatke od senzora. Kompanija će u avione ugraživati i dodatni sistem upozorenja koji je ranije bio opcija. Nijedan od srušenih aviona nije posjedovao taj sistem. Cilj nadogradnje softvera je da MCAS više ne pravi korekcije kada pilot preuzme kontrolu.
ZADNJE VIJESTI IZ Svijet
