Ponedjeljak, 22. Marta 2021.
Unsko-sanski kanton 11° C Few Clouds
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

22. Marta. 2021. Zanimljivosti
Zdravi desert za doručak: Čokoladni chia puding

Chia je superhrana jer je veoma bogata omega-3 masnim kiselinama, antioksidansima, vlaknima, kalcijumom, željezom i proteinima.

Chia se ističe jer sadrži više vitamina i minerala nego neke poznate hranjive tvari: više kalija nego banana, kalcija nego što ima (kravlje) mlijeko, više željeza nego špinat, više omege-3 od lososa, a sadrži i fosfor, cink, magnezij, vitamine B skupine.

Omega 3 jača zdravlje mozga i kostiju. Chia sjemenke odličan su izvor bjelančevina za vegane. Vlakna pomažu probavu, čiste crijeva i poboljšavaju apsorpciju hrane. Stoga također mogu pomoći u mršavljenju.

Kalcij pomaže zdravlju zubi i kostiju, čuva nas od osteoporoze. Ne sadrže holesterol. Dokazano je da pomažu povećati “dobri holesterol”, a sniziti ‘loši holesterol’ i trigliceride. U poređenju s lanenim sjemenkama koje je potrebno konzumirati u kratkom roku poslije mljevenja, chia sjemenke u svakom obliku imaju jednako visoku nutricionističku vrijednost i mogu se čuvati dugo vremena bez gubitka te vrijednosti.

Chia sjemenke su cjelovita namirnica, uzgoj je uobičajeno organski, bez genetskih modifikacija, i prirodno su bez glutena. Chia sjemenke su blagog i neutralnog okusa. Konzumiraju se na način da se potope u vodu 15-20 minuta. Mogu se na isto tako dodavati u druge tečnosti: mlijeko, jogurt ili sok, u pripremi muslija ili pudinga za gustoću.

Chia natopljena u vodi može narasti 12 puta u odnosu na svoju originalnu veličinu, pusti sluz i tečnost postane kao želatina. Ta želatinasta ovojnica može spriječiti naglo povećanje šećera u krvi. Chia puding je odlična zamjena za zobenu kašu ujutro: u čaši biljnog mlijeka potopite ¼ čaše sjemenki, dobro izmiješajajte i ostavite da stoji 20-tak minuta prije jela. Dodajte svježe ili zamrznuto voće. U staklenci ovo lako može biti vaš ručak za ponijeti, zato isprobajte recept za čokoladni chia puding. Ovaj recept pripremite unaprijed, jer kada ste u žurbi sve je spremno za serviranje zdravog obroka koji će voljeti i izbirljivi mališani.

Sastojci:

  • 500 ml biljnog mlijeka
  • 10 hurmi
  • 2 kašike kakaa
  • 6 kašika chia sjemenki

Postupak

Izblendajte kakao i odkoštene hurme sa biljnim mlijekom, zatim u zdjeli umiješajte chia sjemenke. Miješajte smjesu 10-tak minuta, potom je smjestite u frižider. Preko noći će sjemenke nabubriti i smjesa se stisnuti u puding.

Ujutro imate spreman obrok, samo dodajte omiljeno voće ili granolu. Idealno za desertni doručak za početak dana. Jer kakao nam daje osjećaj sreće pošto potiče serotonin i dopamin. Sadrži mnogo antioksidansa, koji štite organizam od bolesti i od slobodnih radikala. Bogat je magnezijem, pa pomaže probavu, rad srca i mozga i bori se protiv stresa. Sadrži željezo, mangan, cink i vitamin C.

ZADNJE VIJESTI IZ Zanimljivosti

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 775 168
F: (+387) 037 775 159
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision