Ponedjeljak, 21. Septembra 2020.
Unsko-sanski kanton 2° C Scattered Clouds
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

21. Septembra. 2020. Zanimljivosti
Tunel koji će promijeniti evropski željeznički saobraćaj

Nedavno otvoreni tunel Ceneri mogao bi da napravi pravu revoluciju u željezničkom saobraćaju Starog kontinenta, gdje je krajnji cilj povezivanje vozom Sjevernog mora i Mediterana.

Tunel je zvanično otvoren početkom septembra svečanom ceremonijom na kojoj su učestvovali muzičari iz švicarskih regija sa njemačkog govornog područja, ali i oni iz italijanskog govornog područja. Na taj način prikazano je i zajedništvo, odnosno snažna veza između sjevera i juga zemlje.

Lagani prijelaz

– Ova nova linija kroz Alpe projekat je vijeka u našoj zemlji. Radi se o najvećoj investiciji koju smo ikad imali, ovo je znak inteligentnog ulaganja u saobraćaj – nije krila oduševljenje švicarska predsjednica Simoneta Somaruga.

Tunel Ceneri dugačak je 15,4 kilometra i smješten je u blizini švicarske granice s Italijom. Finalni je dio “slagalice” projekta tunela kroz Alpe, bar što se tiče švicarske strane. Zajedno sa “sestrinskim” tunelima, Lotschberg i Gotthard, Ceneri omogućava vozovima lagan prijelaz kroz Alpe, piše portal Punkufer, a prenosi Blic.

Kroz njega će svakodnevno prolaziti oko 170 putničkih i teretnih vozova, a vrijeme vožnje će se smanjiti, pa će sada vožnja od Ciriha do Milana potrajati tek tri sata.

Švicarski tuneli pomoći će u revoluciji evropskog željezničkog saobraćaja, te smanjiti broj kamiona koji robu prevoze kroz Alpe.

Ipak, glavni cilj je povezivanje najveće evropske morske luke, one u Roterdamu, sa italijanskom lukom Đenova.

Alternativna ruta

No, dok je švicarski dio završen, a Italijani svoj završavaju, projekat, pomalo neočekivano, koče Nijemci koji kasne sa radovima.

Naime, planirano proširenje rute od Karlsruea do švicarskog Bazela koče stanovnici njemačkih gradova duž rute. Proširenje koje treba ići na četiri trake, zbog raznih žalbi, kasni nevjerovatnih 15 godina!

Zbog kašnjenja Šviarci su počeli pregovore sa Francuskom o korištenju alternativne rute, s obzirom na to da za ovu njemačku možda jednostavno neće biti prilike.

ZADNJE VIJESTI IZ Zanimljivosti

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 775 168
F: (+387) 037 775 159
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision